
За САРК
Софийско сдружение с идеална цел за споделяне страстта по авто-ретро-автомобилите.

Софийски Авто Ретро Клуб
История на клуба
Софийски Авто Ретро Клуб е учреден през 2020-а година като доброволно, независимо, неполитическо и нерелигиозно сдружение, което обединява своите членове на доброволни начала за извършване на дейността и целите на клуба. Сдружението е независимо от всякакви държавни институции и политически партии, и други юридически лица.
То е създадено с идеална цел за споделяне страстта по авто-ретро-автомобилите.
Мисия на САРК
Основни цели на сдружението са:
- реставриране и колекциониране на редки марки и модели автомобили и мотоциклети;
- организиране и участие на членовете на сдружението в конкурси, изложби, паради и други авто-мото прояви;
- подпомагане обмена на информация между членовете на клуба и на клуба, като цяло, с други сродни организации от страната и чужбина;
- организиране и провеждане на събития в страната и чужбина на клуба: изложения, паради, ретро ралита, екскурзии, участия в мероприятия на други клубове;
- поддържане на връзки със сродни организации в странта и чужбина;
- създаване и поддържане на обхватен до пълен регистър на членовете на клуба и техните МПС-та в различни категории: автомобили, мотоциклети, военна техника, специализирана техника (пожарни, линейки), автобуси и камиони;
- иницииране на промени в законите и подзаконовите ноемативни актове, свързани с притежаването, ползването и колекционирането на редки марки и модели автомобили и мотоциклети, участие в работни групи и обществени обсъждания при промени в законите и подзаконовите нормативни актове, касаещи тази дейност.
Средства за постигане на целите:
- организиране на срещи за обмяна на опит и други подобни;
- участие в различни събития в страната и чужбина, свързани с дейността на клуба;
- активна комуникация с медиите;
- създаване на профил на клуба в социалните мрежи и регулярно генериране на съдържание: текстове, снимки и видеа, отразяващи, както дейността и събитията на клуба и неговите членове, така също и случващото се на авто-мото сцената в България и по света;
Партньори
Наши партньори в дейността и начинанията на клуба
Управителен съвет



70+ активни членове
300+ офиц. регистрирани автомобила
50+ участия в събития на година
5+ години САРК
Членове на Софийски Авто Ретро Клуб:
Харта с цели пред клуба
Списък от задачи пред Софийски Авто Ретро Клуб (САРК) и Българска Асоциация на Клубовете за Старинни и Класически Автомобили и Мотоциклети (БАКСКАМ) в България:

1. Установяване на броя на организираните чрез клубове индивидуални членове на съответните авто-ретро клубове в България. Установяване и на общия брой ИПС (исторически превозни средства), собственост на организирани и неорганизирани в клубове членове.
2. Възстановяване дейноста на асоциацията БАКСКАМ от 2005 г., която да обединява и представлява всички свои членове: Авто-ретро клубове и Авто-ретро музеи, значими колекционери от цялата страна пред законодателните органи. Да обжалва индивидуални административни актове нарушаващи колективни права на авто-ретро общността.
3. Упълномощаване на асоциацията пред държавни и общински органи, изпълнителна и законодателна власт: МС, отделни министерства и техните дирекции, НС и техните комисии, депутати във връзка с изпълнението на задачите поставени в този списък.
4. Да подготви и внесе предложение за изменение и допълнение в съответните закони и подзаконови нормативни документи: закони и наредби в съответните места: НС или МС чрез които по реда на ЗдВП и ЗМДТ за признаване на ИПС като историческа ценност, за да получат и съответното данъчно третиране по подобие на това в западна Европа.
5. Да подготви и внесе в наредба 1-45 на МВР от 2000г.,в която вече съществува за фирми (ЮЛ) ред за издаване и ползване и от частни лица (ФЛ) колекционери на ИПС на т.н.р. „временни дилърски номера”, които могат да се ползват с повече от едно ИПС.
6. Да подготви и внесе в изменение и допълнение в и наредба 1-45 на МВР от 2000г. за режима на регистрация на МПС, така че да се въведе и „регистрационни номера за ИПС” и „регистрационни номера за сезонна употреба на ИПС” по подобие на Германия.
7. Установяване на общ и подобен ред за редовно членство на индивидуалните членове в съответните клубове с цел избягване на формално и симулативно членство и стимулирането на реално и пълноценно членство в ретро клубовете в страната.
8. Иницииране на законодателни промени в ЗдВП за премахване статута на ИПС като „бракувани в собствен имот”, когато автомобилът е признат за ИПС и той е свален от регистрация (експлоатация) – напрimer: музейни експонати, частни колекции и дрugi подобни.
9. Да създаде режим на изключение за мероприятия, включващи ИПС в зоните с ограничен достъп на автомобили с ниска екологична категория, в съответните закони и наредби.